Големата лага за чистењето – Мирисот не значи хигиена!
Во денешно време, продавниците се преполни со средства за чистење кои ветуваат блескава хигиена и свеж мирис. Лимонска свежина во спрејот за мебел, арома на лаванда во средството за подови или пак борова нота во универзалните раствори за чистење… Но, дали овие мириси навистина значат дека вашиот дом е чист? Време е да го разоткриеме овој мит!
Мирисот не значи хигиена
Нашиот мозок е програмиран да го поврзува пријатниот мирис со свежина и хигиена, но реалноста е сосема поинаква. Мирисите кои ги чувствуваме од средствата за чистење не секогаш имаат антимикробни својства. Тие често се само резултат на додадени хемиски соединенија дизајнирани да создадат илузија на чистота.
Ако некој простор мириса убаво, тоа не значи дека во него нема бактерии, вируси или габи. Фактот што не чувствувате непријатен мирис не значи дека површините се стерилни или дезинфицирани. Некои од најопасните бактерии, како што се E. coli и Staphylococcus, се невидливи за голо око и не произведуваат никакви забележителни мириси.
Како да изберете ефикасно средство за чистење?
Ако сакате вашиот дом навистина да биде чист, не наседнувајте на маркетиншките трикови. Наместо да се водите од мирисот, фокусирајте се на клучните состојки во средството за чистење. Еве на што треба да внимавате:
Проверете ја етикетата: Барајте термини како “убива бактерии”, “антибактериско дејство”, “дезинфицира” или “уништител на вируси”. Ако производот само истакнува привлечни мириси, неговата ефикасност можеби е ограничена.
Клучни активни состојки: Белилото (натриум хипохлорит), алкохолот, водородниот пероксид и амониумските соединенија се познати по своите моќни дезинфекциски својства. Доколку вашиот производ содржи некоја од овие супстанции, веројатноста е поголема дека навистина ќе ги елиминира штетните микроорганизми.
Избегнувајте производи кои се фокусираат само на аромата: Доколку на пакувањето доминираат маркетиншки пораки за мирис, а не за ефикасност, размислете двапати пред да го купите.
Не паѓајте во замката на “мирисот на чистотата”!
Не дозволувајте да бидете измамени од ароматичните илузии на индустријата за чистење. Вистинската хигиена не се мери според тоа колку убаво мириса просторот, туку според тоа колку темелно се елиминирани бактериите и вирусите. Затоа, следниот пат кога ќе купувате средство за чистење, читајте ја декларацијата, а не само предната страна на пакувањето.
Со вистинските производи и правилните информации, вашиот дом ќе биде не само свеж, туку и навистина чист!