АмерикаВестиЕвропаИталијаПолитика

Доналд Трамп удри по виното од Италија

Новите американски царини од 20% го загрозуваат извозот на италијански вина во САД. Производителите и увозниците предупредуваат на драстичен пад на продажбата. Дознајте зошто Prosecco и Brunello се на удар.

Трамп удри по винската индустрија: Италијанските вина под удар во САД

Верона, Италија – Иднината на врвните италијански вина на американскиот пазар виси на конец откако администрацијата на Доналд Трамп наметна 20% царина на европскиот увоз. Мерката предизвика шок бранови меѓу производителите и увозниците, кои се собраа на саемот Винитали во Верона, стравувајќи од колапс на еден од најпрофитабилните извозни канали за италијанската винска индустрија.

Италија, која е водечки извозник на вино во САД, минатата година продаде вино, ликери и оцет вредни над 2 милијарди евра, што претставува речиси 25% од нејзиниот глобален извоз. Според Федервини – трговската асоцијација на винската индустрија – новите тарифи би можеле да ги скратат тие приходи за над 323 милиони евра годишно.

“Prosecco под напад – а иднината не изгледа пенливо”

Според Ламберто Фрескобалди, претседател на Италијанската винска унија, ценовниот удар може да биде пресуден за средната класа на потрошувачи. Со растот на цените, од 10,99 на 12,99 долари за просечно шише Prosecco, многу Американци може да се префрлат кон поевтини, нерегионални алтернативи.

„Ќе биде тешко да се продаде шише Prosecco за 20 долари кога претходно се продавало за 14“, изјави Симоне Лучети од Banville Wine Merchants – еден од водечките американски увозници.

Продавачи предупредуваат: “Некои брендови ќе исчезнат од полиците”

Основачот на Volio Imports, Чарлс Лазара, оди чекор подалеку: „Пазарот не простува. Ако потрошувачите не можат да си дозволат одредена марка, таа едноставно ќе исчезне.“

Прочитај ме:  Германија ќе повлече 1.200 тони злато од САД поради политиките на Трамп

Дел од производителите, како Марилиса Алегрини – чија компанија произведува над 800.000 шишиња годишно – истакнуваат дека секторот веќе бил во криза уште пред царините.

Оптимизам со резерва: “Prosecco не може да се копира, ама цената ја прави магијата”

Сепак, некои производители се надеваат дека автентичноста ќе надвладее над цената. „Prosecco не може да се произведе никаде освен во Венето“, изјави Џанкарло Морети-Полегато од Villa Sandi. Тој верува дека американските љубители на вино нема така лесно да се откажат.

Но, дали патриотизмот кон виното може да го надмине патриотизмот кон паричникот? Прашањето е отворено.

Во меѓувреме, Европа размислува за контрамерки, а Бурбон вискито е потенцијален прв на листа на одмазда.

Иронично, додека Трамп изразува намера да го заштити американскиот бизнис, негова мета може да бидат и домашните производи – бидејќи ако Европа возврати, американскиот бурбон може да биде првиот кој ќе ја почувствува топлината на царинската војна.