ДецаРодителство

Децата ќе имаат трајни последици ако претерувате со подароци

Претераното купување подароци може да влијае негативно врз емоциите и однесувањето на децата, предупредуваат психолозите.

Експертите предупредуваат дека претераното давање подароци на децата може да доведе до материјализам, пониско самопочитување и проблеми во однесувањето, наместо до трајна среќа.



За време на празниците, многу родители веруваат дека повеќе подароци значат повеќе среќа за нивните деца. Намерата е искрена – радост, насмевки и чувство дека детето е сакано. Но, според психолозите, токму ова „претерување од љубов“ може да има спротивен ефект и долгорочни последици врз емоционалниот развој.

Експертите истакнуваат дека материјализмот е директно поврзан со пониски нивоа на среќа, а токму во детството се формираат моделите на однесување кои подоцна ја одредуваат перцепцијата за вредност, благодарност и задоволство. Кога подароците стануваат очекување, а не изненадување, радоста брзо избледува.

Психотерапевтот Шон Гровер предупредува дека родителите кои постојано ги „преплавуваат“ децата со подароци често подоцна се соочуваат со проблеми во однесувањето. Според него, децата кои алчно ги зграпчуваат подароците за време на празниците развиваат негативни социјални и емоционални обрасци.

„Таквите деца имаат поголема веројатност да развијат компулсивно купување, да западнат во долгови и да чувствуваат постојано незадоволство како возрасни. Краткиот наплив на среќа исчезнува брзо, но останува чувството дека секогаш им треба уште нешто“, објаснува Гровер во изјава за YourTango.

Дополнително, експертите нагласуваат дека самопочитувањето не се гради преку предмети. Трајната самодоверба се развива преку идентитетот, чувството на припаѓање и сигурните емоционални врски.

„Нема директна врска меѓу количината на материјални добра и среќата. Децата кои имаат помалку работи, но силни односи со родителите и врсниците, покажуваат повисока самодоверба, помалку проблеми во однесувањето и поголема емоционална отпорност“, истакнува психотерапевтот.

Интересно е и тоа што истражувањата покажуваат дека луѓето – вклучително и децата – чувствуваат поголемо задоволство кога даваат подароци отколку кога ги примаат. Дарежливоста создава чувство на поврзаност, емпатија и исполнетост.

„Децата кои учат да даваат развиваат подлабоко чувство на среќа и припадност. Наспроти тоа, фокусот исклучиво на примање подароци често води кон егоцентричност и недостаток на емпатија“, предупредува Гровер.

Празниците не мора да бидат натпревар во купување. Според експертите, највредниот подарок за детето не е оној спакуван во хартија, туку вниманието, времето и чувството дека е сакано без услови.