Дали знаете која големина навистина ја носите?

ЗанимливостиОблека

Скриената вистина за броевите на етикетата што ќе ве изненади. Големините на облеката значително се разликуваат помеѓу земјите и производителите.

Купувањето облека во странство може да биде вистинска загатка – големината што совршено ви одговара во Македонија, Велика Британија или САД може да изгледа сосема различно. Еден број на етикетата не значи исто насекаде, па дури и со ист производител можете да носите различни големини. Значи, големината 36 што може да се најде тука, во Велика Британија одговара на број под 8, а во САД под 4.

Причината лежи во историјата на стандардизацијата и промените во човечкото тело. Додека облеката некогаш се правела по мерка, денес производителите користат свои табели со големини. Трендовите на таканаречената „димензија на суета“ и различните стандарди по земји дополнително го комплицираат изборот на идеалното парче.


Како настанал системот на големини?

Системот на големини произлегол од потребата за стандардизација, која одела рака под рака со развојот на индустријата за облека. Пред појавата на масовното производство, облеката се кроела или се изработувала во мали серии, додека за пониските општествени класи била лабава и не барала прецизно прилагодување. Претходници на одредувањето на големини биле воените униформи, каде што обемот на градите го поставувал стандардот.

Во дваесеттиот век, индустријата морала да опфати различни женски силуети со уникатно нумерирање. Врз основа на истражувањето на група луѓе, бил создаден просечен систем, кој се разликува во зависност од земјата во која е создаден.

„Секој стандард е развиен независно. Европскиот 38 често е американски 36, а британскиот 40. За да бидете сигурни дека одреден асортиман ќе одговара, секогаш проверете ја табелата со големини на производителот“.

облека бирање


Феноменот „димензија на суета“

Одговорот на прашањето која големина ја носиме не е лесен. Можете да носите големина 42 во една марка, а 40 во друга, па дури и во истата продавница, парче облека со иста големина може да биде различно.

„Брендовите користат свои табели со големини, а психолошкиот трик е што клиентите имаат тенденција да купуваат таму каде што облеката им изгледа помала. Ова го зголемува чувството на вредност и удобност“, објаснува д-р Виатровска.

Д-р Моника Богуславска-Бачек од Шлезиската академија додава дека некои производители и трговци, намерно ја потценуваат облеката за да ги задоволат психолошките потреби на клиентите. Кога клиентот пробува облека и открива дека е преголема, но всушност одговара на помала големина, тој е позитивно изненаден и купува почесто.


Промени во човечкото тело и застарени табели со големини

Од времето на првото антропометриско истражување, нашето тело значително се промени.

„Се здебеливме во просек за 3 кг повеќе и 10 см во висина, стапалата се подолги, машките задници се намалија, торзото стана заоблено, а женските гради се зголемија и се поместија пониско. Жените имаат подолги нозе, подефиниран струк и позаоблени колкови. Поради постојаната варијабилност на димензиите на луѓето, сегашните табели се застарени и бараат корекции, а кај децата и адолесцентите, понекогаш и целосна промена“, објаснува д-р Вјатровска.

Експертите се надеваат дека во иднина ќе има пофлексибилен пристап кон големините.