Минерал за кој малку се знае, а е многу важен за нашето здравје

Минерал кој заедно калциумот е најчест минерал во човековото тело и го содржат сите телесни клетки.

Минерал кој заедно клацумот е најчест минерал во човековото тело и го содржат сите телесни клетки.

Станува збор за Фосфорот,  суштински минерал чија главна улога во човечкото тело е раст и регенерација на телесни клетки и ткива. Сите телесни клетки содржат фосфор, а 85 проценти од вкупниот фосфор е во коските и забите.  Многу ретко се пишува за него за разлика од калцумот и железото. Тој учествува во многу биохемиски процеси, вклучувајќи производство на енергија и регулација на pH.

Во нашето тело, фосфорот најчесто се јавува во форма на фосфати, кои играат важна улога во производството на енергија како ATP компонента или аденозин трифосфат, главната интрацелуларна енергија за складирање, која обезбедува гориво за многу функции на телото.

Фосфор е компонента на ДНК и РНК, молекули кои носат генетски информации потребни за производство на протеини (протеини). Процесот на синтеза на протеини започнува во јадрото на клетките, каде што ДНК се користи како “образец” за производство на РНК. Значи, ако на телото му недостасува фосфор, тој нема да може да формира ДНК (составена од молекули со долг синџир направени од комбинација на фосфорна киселина, азотни бази и шеќер) за складирање на генетски информации.

Дури и многу мали варијации во вредноста на рН може да бидат неповолни за здравјето – на пример, ако вашето тело стане премногу кисело, протеините и ензимите во него може да почнат да се распаѓаат, загрозувајќи го нормалното функционирање на телото, а последицата дури може да биде и смрт. Дополнително, фосфорот е структурна состојка на многу ензими и хормони. Правилното функционирање на хемоглобинот, протеин со важна улога на трансфер на кислород во крвотокот, исто така зависи од содржината на фосфор во неговата структура.

За што е корисен?

Освен “удирачката” улога во производството на енергија  и цврсти коски и заби, фосфорот има уште една важна работа во нашето тело. Меѓу другото, им помага на бубрезите да ги филтрираат штетните материи.

Земање доволна количина на фосфор, помага за нервите и мускулите. Во комбинација со калциум, фосфорот им помага на мускулите нормално да се затегнат и особено е важен за – срцето, како најважен мускул.

cereals

Најдобар извор на фосфор:

Најмногу го има во млекото и млечните производи, една чаша млеко содржи 247 милиграми, а во јогуртот 220 грама.

Потоа фосфорот го има во лососот со 252 милиграми фосфор, во порција од осудесет и пет грама.

Говедско и мисиркино месо содржат иста количина на фосфор на околу 85 грама – 173 милиграми. Пилешкото е малку посиромашно со фосфор, односно 155 милиграми по порција.

Потоа следат, леќата, бадемите, оревите и кикириките.

На крај се житариците, леб со  житна пченица содржи 128 милиграми фосфор во две парчиња леб.

Сподели го ова преку:
  • 21
  •  
  •  
  •  
error: Содржината е заклучена!